10 Ağu 2010

Belgrad Deplase

Sicagi sicagina yazdigim belgrad deplasmani nin özeti.. soguyunca tekrar detayli sekilde yazabilirim..

carsamba 23.30 da baslayan yolculugumuz cuma 12.30 gibi son buldu. nihayet varabildim evime canli halde :)

ultrAslan Avrupa tayfasi´ndan 10 kisiydik. 2 araba gittik Belgrad´a.

Tayfamizdan bir arkadasimizin sirp bir arkadasi sagolsun bize cok yardimci oldu, gerek tercümanlik gerekse diger konularda 10 numara davranis gösterdi.

Belgrad polisi bize cok iyi davrandi, mac bitisinde otobana kadar eslik ettiler. Her köse basinda bir polis vardi güzergahimizda. Iyi organize olmuslar. Tabi onlardan ayrilirken el salladik acaba kizmislarmidir ki? :D "5"


Mactan önce UEFA yetkilisi ve Sirbistan Futbol Federasyonundan elemanlar geldi tribünümüze, hal hatir sordular sagolsunlar. Ilk defa karsilastim böyle bi durumla, ilginc geldi. UEFA yetkilisi eski hakemmis, ingiltereden. 1988´de Ali Sami Yen´de mac yönetmis, atmosferi cok begenmis. Galatasaray hakkinda ne bildigini sordugumuzda aaoooo cok sey biliyorum diye siritti. Howard Web´i hatirlattigimizda ise "ben daha iyi hakemim. ben 1 numarayim, Howard Web 2 numara" dedi. Howard Web böyle mi yaziliyo bilmiyorum (dünya kupasi finalini yöneten kel ingiliz hakem).

Maca girerken cakmaklari topladilar. Ama stadin icinde yerlerde kafam kadar taslarin olmasi bu ne perhiz bu ne lahana tursusu dedirtti. Nitekim ortam biraz gerildikten sonra sirplar sagnak tas yagmuruna tuttular bizi. Malesef 1 metre arkamdaki bir amcayi tam burnundan vurdular. Adamcagizin gözlükleri ve burnu paramparca oldu. O dakikadan sonra moralim cok bozuldu. Amca sirpmis ama harbi cok üzüldüm. Elemanlar bide gol atmis gibi seviniyodu bu duruma.

Cevabimizi her golden sonra tellere kosarak verdik, daha cok cildirdilar.

Tribün olarak 10 kisiyle koca stadi bastirmayi düsünmedik haliyle. Sirplarin sustugu anda sert seyler girmeye calistik "her zaman her yerde en büyük cimbom", "rerererarara" gibi.. Televizyona ne kadar yansidi bilmyiorum. Topicte hic bahsi gecmedigine göre hic gelmedi demek, saglik olsun.


En cok canimi sikan konu da topcularin gollerden sonra bir kere bize dönüp bakmamalari. Onlardan daha uzun yoldan gelmisiz sirf arma yalniz kalmasin diye. Ama 5 oluruz ama 10 ama 100 ama 20.000. Gol attiktan sonra bi reklam panolarini gec, bi gel bi selamla arkadas ya. Hadi onu gectim bi bize dön bak.. Sag kösede ne güzel yaziyo "güzel futbolcu" golden sonra tribüne kosandir diye, ne kadar da dogru..

Belgrad´i sehir olarak begendim. Her kösesinde canlilik var. Sokak calismalari, binalar, trafik, sokak köpekleri. Istanbul´u baya andiriyo. Ortak kanimiz bu oldu.


"biz geliriz her macina fizanda olsa da"

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder