28 Eyl 2009

Oktoberfest 2009

Türkcesi yok bunun. Tercüme etsek Ekim Festivali denir herhalde, bilmiyorum. Belki de vardir, arastirmadim. Her sene Eylül´de baslar ve Ekim´e kadar sürer. Sürerse Ekim´e sürmezse de banane zaten. Dünya´nin en büyük "Luna Park´i" olan "Oktoberfest" bu sene de son sürat devam ediyo. Ilk 2 günde 2 milyon ziyaretcisi vardi zaten, suanki durum nedir bilemicem. Ilk günden 1 kisi asiri alkolden hayatini yitirirken 790 kisi alkol komasina girmis. Hayvan gibi icerlerse suc benim mi? Gebersin ibneler.

Her sene az bucuk Terör yüzünden yusuf yusuf olan almanlar bu sene daha bi yusuf. El Kaide video yayinlamis ve "ayik olun ulan" sinyali vermis. Her yer polis kayniyo bu aralar. 35 km kuzeyinde kalmamiza ragmen münihin.

Radyoda´da sürekli terör haberleri. Bisey olacagini sanmiyorum, almanlar cok saglamcidir. Haaa teröristler kafaya koyarsa onu engellemek de imkansiz gerci. Istedigin önlemi al.

Saldiri falan olmasin, sucsuz günahsiz insanlar ölmesin, tek temennim bu.


Bir de bu terör ile ilgili bir hikaye var ki anlatilan evlere senlik. Cumartesi günü takim arkadasim anlatmisti. Bugün de is yerinde 2 ayri kisiden duydum ayni hikayenin farkli versiyonlarini. Ufak detaylar farkli sadece.

Hikaye de su: Kadinin biri Oktoberfest´de cüzdan buluyo. Cüzdanda büyük miktarda para var. 3 kisiden duydugum icin biri 9.000 €, biri 3.000 €, biri ise 15.000 € dedi. Her neyse. Cüzdanda adres´de yaziyo tabi. Bizim iyi niyetli kadincagizimiz parayi almayip gidip adrese teslim etmek istiyo, miktar da büyük oldugu icin polise vermek yerine kendisi gidiyo adrese. Valla ben olsam parayi alirdim, yalan yok. Iyi para lan 9.000 €. Hic olmadi kimsesizler yurduna yada Türk Kizilay´ina bagislardim. Neyse konu o degil zaten. Kadin götürüyo parayi, basiyo zile. Adam diyo ki yukariya gelin, kadin diyo yok gelmem siz gelin falan. Adam iniyo asagiya. Bildigin arap, sakalli makalli falan. Adam sasiriyo ve cok tesekkür ediyo, kadina 1.000 € teklif ediyo. Kadin istemiyo. Adam da israr ediyo ama nafile. Sonra adam diyo ki size nasil yardimci olabilirim? Size yardim etmek istiyorum diyo. Kadin kem küm derken adam "o zaman bu sene daha da Oktoberfest´e gitmeyin" diyo. Kadin bunun üzerine polise haber veriyo. Polis eve arama yapmak icin gittiginde evi bosaltilmis bir sekilde buluyo.



Bana kalirsa da gitmesinler, pek gidilesi bir yer degil kanimca. Gecen sene hayatimda ilk defa gittiydim. Onda da pek bisey anlamadim. Kalabaliga bir giriyosun bir daha cikmak zor oluyo. Akinti nereye sen oraya, heryer sarhos insan falan filan. Cekilcek gibi degil hani. Gidersem büyük guruplarda sirf geyik olsun diye giderim, alkol icmem. Zaten bir Maß (Bir litrelik bardaklara böyle derler burda) 8, 60 falanmis. Gerek var mi? Yok...


Bir de Resim ekleyelim sonuna da bilmeyenler hayal bari edebilsin..




Öptüm

1 yorum:

  1. Nerde çokluk orda b.kluk...Sen yinede fazla takılma öle yerlerde belli mi olur...Adı üstünde terör...

    YanıtlaSil