19 Kas 2009

2010 Dünya Kupasi - Kimi tutalim kardesim?

Dikkatli okuyucular görmüslerdir belki. Anket baslattim. 2010 Dünya Kupasinda kimi destekliyosunuz diye. Malumunuz Türkiye katilmiyo turnuvaya. Türkiyesiz bir dünya kupasina zaten icimiz buruk bakacagiz. Icimizdeki su futbol aski olmasa hic izlenmez de neyse, seviyoruz Futbolu.


Acaba Türkiyesiz bir Dünya Kupasinda biz kimi destekliyoruz? Kime sempati ile bakiyoruz? Bunu merak ettim ben. Merak iyi sey degildir biliyorum. Ama bir ülke secip bir de "Abstimmen" ´e bassaniz iki tikta merakimi gidermis olacaksiniz. Mutlu olucam valla. Su yalan dünyada bir insani mutlu etmek cok zor olmasa gerek, yapin bir iyilik. Neden Abstimmen yazdigini da cözmüs degilim, teknik bir sorun diyelim gecistirelim, Tolgacigim halleder gelince, o anliyo bu islerden.

Velhasili kelam gelelim olayin özüne. Isterseniz oy vermeden önce benim görüslerime bir göz atin. Üsenmeyip hepsini bir bir yazacagim. Sonlara dogru üsenecegimi biliyorum gerci ama olsun. Sona kalan ülkeler de sanslarina küssünler, bir iki cümleyle özetlerim onlari.

Baslayalim:
Destekliyorum ---> yazinin sonunda (+) isareti
Nötrüm ---> yazinin sonunda (o) isareti
Yenilsin Ibneler ---> yazinin sonunda (-) isareti


Almanya:

Dattiridattt! Liste basi olarak cikti Almanya. Bence de agir favoriler arasinda. Her ne kadar futbollari donuk ve aksak gibi gelse de katildigi her futbol turnuvasinda favoridir Almanya. Bosuna "Turnuva Takimi" demiyolar herhalde. Yasayip ekmegini yedigim ülke olmasi nedeniyle de Almanlari destekliyecegimi bildiririm siz heyecanli Anti-Alman genclere. Yavrum Deutschland Yürü diyorum! Üstelik Gary Lineker üstadin söyledigi bir sözü hatirlatayim sizlere: "Futbol doksan dakika sürer ve sonunda Almanlar kazanir..." Biraz kisalttim ama böyle biseydi iste. +


ABD:

Desteklenecek bir taraflari var mi acaba? Film endüstrileri cok iyi. Baska da bi skme yaramazlar. -

Arjantin:

Renkli takim, renkli ve sicakkanli bir ülke. Bize benzetiyorum onlari biraz. Boca-River derbisi, atesli tribünleri (yerinde görmedik ama cok yorum okuduk tribünleri hakkinda) ve asiri tepkileri (bkz. Maradona basin toplantisi -> suck my dick) ile bize az cok benziyolar. Messi de ayri bir sempati kaynagi tabi. Arjantini de destekliyorum. +

Avustralya:

Cok fazla anlatmaya gerek var mi?? HARRY HARRY KEWELLLL! +

Brezilya:

Cocuk yasta plajda top depmeye baslayanlarin ülkesi. Yapabildikleri en iyi sey sanirim, gayet de basarililar. Bir cok kez dünya sampiyonu oldular. Ancak sepmati duydugum futbolculari mazide kaldi. Pek destekledigim söylenemez Brezilyayi. Elano faktorü var ama Elano kendini hala sevdiremedi ki. Ben isinamadim daha. Yada kader kismet iste brezilyali bir yengeniz olur, onu bilemicem. O zaman oylar tabi brezilyaya. Suan nötrüm. o

Cezayir:

Misiri elediler. Dünya savasi cikacak diye endiseliydim, cikmadi. Cezayir kapali kutu. Kelimenin tam anlamiyla. Dünya kupasinda da Allah ne verdiyse kapanacaklardir diye düsünüyorum. Dünyaca ünlü topculari yok diye, ufak takim diye az mi yazalim simdi Cezayir icin? Hayir efendim. Her zaman ezilenin yanindayiz. Umarim turnuvaya renk katarlar. Saldir cezayir. Ama yinede nötrüm size karsi. Arapsiniz olm iste. Sizden tek dilegim götü kalkik fransizlara koymaniz, insallah eslesirsiniz. o

Danimarka:

Bi siktir git Danimarka ya.. -

Fildisi Sahilleri:

laylaylaylaylaylaaaaaaaaay Abdul Kader Keitaaaaaaaa! Aslanim benim insallah döktürür turnuvada. Allah sakatlik hastalik vermesin. Fildisine acayip sempatim var nedendir bilmiyorum. Formalari cok güzel, ic acici. Oyun tarzlari afrika takimlarina nazaran cok cok farkli. Ofansif ve yirtici top oynuyolar. Cogu da üst düzey kulüplerde top kosturuyo. Örnegin Abdul kader Keita =) yada Drogba -> Chelsea. Seviyorum bu takimi, sonuna kadar da desteklicem. +

Fransa:

Bu ibnetörlere ayri bir yazi yazmayi düsünüyodum ama simdi nefretimi burada kusacak gibiyim. Du bakiiim. Valla kuscam. Efendim bu denyolarin hepsi en üst seviyede oynayan futbolcular. Kadroyu tek tek sayabiliriz ama gerek yok. Oynadiklari takimlar aklima geldigi kadariyla sunlar: FC Bayern München, Chelsea, Arsenal, Bordeaux, Real Madrid, Barcelona, Manchester United. Hepsi birer dünya yildizi yahu. Bir de oynadiklari topa bakin hele. Sagdan al sola dön, soldan al saga dön, ayni Bayern Münih! Ya teknik direktörleri motive edemiyo, yada bunlar kendilerini fransa milli takimi ile özdeslestirememisler. Gayet de normal tabi. Avrupanin göbegi fransa. Milli takiminda ilk 11 de oynayan 9 tane futbolcu siyahi. HAaa yanlis anlasilmasin irkci falan degilim. Ama bu cocuklar afrikali be kardesim, fransiz degil ki! Canini disine takar mi bi fildisi sahilli yada bir ganali gibi? Sanmiyorum ben, vardir bir alakasi.

Bir de bu ruhsuzlar toplulugu dün güzelim Irlanda´yi yakti. Yada hakem mi yakti? Her neyse. Elle kolla balla gidin gidebildiginiz kadar. Tek dilegim size sömürgeniz olan cezayirin tokat atmasi. O da eslesirseniz. -

Gana:

Sempatik keratalar ama desteklemiyorum fazla. o

Güney Afrika:

Biri su vuvuzelalari sustursun arkadas! Eve dönüs yolculugu da pek uzun sürmez hani ;) -

Güney Kore:

2002 Dünya Kupasindaki jestlerini hala unutmadim. Kocaman Türk bayragi acti kardeslerimiz. Topcular omuzomuza tribünleri selamladi. Üstelik maci kaybetmelerine ragmen. Sagolun Kardeslerim. Destekliyorum sizi. Hepinizin ismi ahn yung yang falan olsa da iyisinizdir lang. +

Hollanda:

Her zaman her turnuvaya renk katiyolar. En güzel futbolu oynayip sonra skndirik bir macta eleniyolar. Herhalde yine öyle olacaktir. Ceyrek Finale kadar ömürleri var diye düsünüyorum. Sonra Italya, Almanya, Ingiltere gibi takimlar eler Portakallari. Ben isterim ki daha ileriye gitsinler. Futbollari göze cok hos geliyo cünkü genelde. Cocukluktan beri oynadiklari 4-3-3´ün etkisi de büyük tabi. +

Honduras:

4-5 sene öncesine kadar biri bana sokakta Honduras dese "senin a.k ne küfür ediyosun" derdim. Biraz abartiyorum tabii. Adamlar dünya kupasina katildi beeee. Yediremedigim budur benim. Tanimiyorum elemanlari ama tahminen esmer esmer cocuklardir. Basarilar diliyorum. o

Ingiltere:

Politik baktigimda ve mantikli düsündügümde nefret ederim su büyük burunlu ingilizlerden. Ama böyle turnuvalarda ev sahipligi yapan ülkeye tabiri caizse akmalari cok hosuma gidiyo. Adamlar resmen isgal ediyo. Afrikanin en güneyinde olacak turnuva ama yine ingilizler en kalabalik taraftar toplulugu olur. Yanliz dünyanin en cok adam vurma oraninin oldugu St. Petersburg´ta mevzu yapmaya kalkarsa götlerini delerler serefsizim. Ayik olsunlar. Türkiyede kestik götlerini, daha kasinmasinlar. Bir de mac esnasinda ki genelde ikinci yari baslarken söyledikleri milli marslari (god save the queen) hosuma gidiyo. Güzel tribün yapiyolar ingilizler ama mantikli düsününce yine sevemiyorum ibneleri ya. Nötrüm. o

Ispanya:

2006 Dünya kupasinda DSKO (dünya sari kirmizi olsun) demistim kismet 2008 Avrupasinaymis. Avrupa sari kirmizi oldu sira dünyada. Yürüyün Aslanlarim. Aslan da dedik tam oldu lan. +


Isvicre:

Ucaginiz düsse hosteslere üzülürüm. -

Italya:

Bir turnuva takimi daha. Ne yapacaklari hic mi hic belli olmaz. Italyan futbolu genel anlamda düsüste gibi ama 1-0, 2-0 gibi sonuclarla Dünya Sampiyonu ünvanini koruyabilir. Dünya Sampiyonunu yenmeyi herkes ister, o yüzden biraz daha zor isleri. Tekrarlayabileceklerini sanmiyorum. o


Japonya:

Tusubasa´nin sol arka adelesinde yirtik tespit edilmis. Takimdan ayri düz kosulara baslamis. Turnuvaya yetisirse Japonya favori ama zor görünüyo. Nasil yetissin adam? Bir kaleden bir kaleye kosana kadar 3 dizi bitiyodu. Son Goku Pikachu falan filan severim japonlari. Cizgi filmlerini izlerim, bazi hatunlari tatli matli. Hatun dedim aklima geldi. Allah belani versin Japonya! o

Kamerun:

Afrika´nin Aslanlari. En cok sempati duydugum Afrika takimidir aslen. Rigobert Song faktörü de eklenince pekismisti bu düsünce. Umarim iyi yerlere gelirler. +


Kuzey Kore:

Aman ne överim ne de yererim bunlari. Neme lazim kafamiza konduruverirler atom bombasini. Kendimi düsündügümden degil, vallahi sizi düsünüyorum. o

Meksika:

Ilginc bir ülke, hep merak ettigim bir ülke. Gidip görmek isterim. Cizgi filmlerde oldugu gibi kaktüs agaclarinin altinda hep elemanin biri mi uyur acep? Konyak sisesi yaninda, kocaman sapkasi kafasinda. Öyle bir izlenimi var bende meksikanin. Öyle degildir elbet ama bilincalti iste, engel olamiyorum. 96 dünya kupasiydi sanirim, kalecileri vardi bitane. Formasi rengarenkti sari-mavi-yesil-mesil. Hepsi de civik civik. Cok hosuma giderdi cocukken. O zamanlar hep meksika maclarini izlerdim kaleci yüzünden. Simdi nötrüm yavv. o

Nijerya:

Taribo West´li, Okocha´li, Amokachi´li, Kanu´lu zamanlarindan cok uzakta. Yakubu, Martins ve Obi MIkel simdiki yildizlari. Isleri zor gibi geliyo bana. o


Paraguay:

Ilk anda aklima kimse gelmedi kadrolarindan. Sanirim Dortmund´lu Nelson Valdez Paraguayli. Emin miyim degilim. Grupta sonuncu olur elenir de diyemeyiz bunlara. Belli olmaz. o

Portekiz:

Simarik Ronaldo üzerine kurulmus bir takim. Sunlara grupta pataküte girmeleri lazim. 0 Puanla eve yollamalari lazim. Ronaldo olmasa harbi sempati duyardim "avrupa´nin brezilyasi"´na ama var o ibne. -


Slovakya:

Böyle ülkeler katiliyo su turnuvaya. Hey gidi hey. Bir Arda Turan´i, bir Tuncay Sanli´yi, bir Nihat Kahveci´yi izleyemeyecek Futbol severler. Slovakyalilarin zknde mi? Bence degil. -


Slovenya:

bknz. slovakya icin yazdiklarim -

akya ile enya kadar fark var aralarinda.

Sirbistan:

Sürpriz yapabilirler, yapmasalar daha iyi. -

Sili:

Zalas - Zamorano, gerisinin amua go. o

Uruguay:

Patlakgöz Lugano´nun takimi. Tanidik bir sima hic degilse. Bakalim neler yapacaklar. Döv lan Lugano bir kac kisiyi de senlensin evimiz :) o

Yeni Zelanda:

Siz ne ara katildiniz lan? o

Yunanistan:

FC Cinseddispor mu desek yoksa? Ukrayna yi Donetsk de yendikleri maci izledim de biraz. Cinnet gecirdim. Dünyanin en iyi anti-futbolunu oynadilar. Ya bu kadar da olmaz ki kardesim. Futbol görselliktir, futbol sölendir, futbol güzeldir. Sizin gibiler yüzünden tribünde olsam adam keserdim ya. Sonra holiganlara laf söylerler. Biz böyle maclar icin mi bilet parasi veriyoruz sayin endüstriyellesmis medya ve bu medya gibiler? Adamlarin pozisyonu yokken 1-0 yendiler. 11 kisi defans yaptilar. Böyle takimlar men edilmeli ya. 0 puan cekip döncekler zaten yanimiza. Komsuuu akilli ooooool :) -


Her zaman derim. Avrupa Sampiyonasi = Kalite (az ama öz), Dünya Sampiyonasi = Nicelik (nerde cokluk orda bokluk)

Oturup hic heycan yapmadan Futbolun keyfini cikarmak da farkli, üzmeyelim biz kendimizi. Daha nice geri dönüsler yasicaz Dünya Sampiyonalarinda, Avrupa Sampiyonalarinda..... teselli teselli teselli teselli :)

1 yorum:

  1. yaaa bir dünya kupasını daha es geçtik ... biz alıştık ama beceriksiz yönetimlere bazılarım gidip milli takımda egolarını tatmin ediyor.. eee nasıl olsa türk insanları alıştı buna bi istikrar getiremediniz siz gittiniz biz hala burdayız gidip arjantini almanyayı fildişini destekleriz işteee... yazık değilmi koskoca dünya futbol litarütünde kaçıncı sıradayız ismini bile bilmediğimiz takımlar dünya kupasında ... avrupa şampiyonasında başarı kazanmışık ne başarısı yaaa kupa kaldırmadan başarı olmuyolar başarılı olsalardı şimdi dünya kupasında olurlardı bende aylar öncesinden koltuğumu hazırlar tv yayınlarımı ayarlar formamı giyerdim ama bunları bize yaptıramayan terim ve camiasının allah belasını versin inş afrikaya maç izlemeye giderde aslanlara yem olur a.q ibnesi ( egolarını başka yerlerde tatmin etsin ) onur malik ...

    YanıtlaSil